Ha szeret biciklizni, válasszon Hondát!

A Honda bemutatja a Civic Tourerhez fejlesztett kerékpártartót

  • Az egyedülálló tartókonzol révén a Civic Tourer csomagterében helyezhetők el a kerékpárok
  • Ez a megoldás lopásvédelem és menetbiztonság terén is felülmúlja a hagyományos rendszereket, s nem növeli az üzemanyag-fogyasztást
  • A kerékpártartó e hónapban, a 99. Giro d’Italia kerékpárversenyen mutatkozott be
  • Forgalmazása 2016 októberében kezdődik a kiemelt Honda márkakereskedésekben

A 2015-ös a Frankfurti Motor Show-n leleplezett, különleges kerékpártartóval felszerelt Civic Tourer „Active Life Concept” Európa-szerte komoly sikert aratott. Ez az új, innovatív rendszer két kerékpár biztonságos szállítását teszi lehetővé, méghozzá anélkül, hogy a jármű üzemanyag-fogyasztása növekedne, miként az a tetőre és az autó hátuljára szerelt, hagyományos kerékpártartóknál elkerülhetetlen.

A rendszer sorozatgyártásáról a kedvező frankfurti fogadtatás után döntött a Honda vezetősége; Toshiaki Mikoshiba, a Honda Motor Europe elnöke a márka kutatási és fejlesztési osztályát, valamint a kiegészítőkért felelős részleget kérte fel a konstrukció kidolgozására. A speciális kerékpártartó első sorban országúti kerékpárosoknak készül, biztos rögzítést garantálva a váznak és a kiszerelt első keréknek. Ez a szállítási mód praktikus és biztonságos, ugyanakkor megóvja a bringát az időjárás viszontagságaitól és a tolvajoktól. A karosszérián belüli kerékpárszállító-rendszer másik nagy előnye, hogy nem nő a jármű üzemanyag-fogyasztása, így a Civic Tourer továbbra is minden idők egyik legtakarékosabb személyautójaként szállíthatja utasait, és persze a bringákat. Különleges képességeit bizonyítja a tavaly megszerzett GUINNESS WORLD RECORDS™-cím is*.

Maga a tartókonzol igazi mérnöki műremek, hiszen messzemenőkig kihasználja a Civic Tourer kategóriaelső befogadóképességű csomagterét, illetve az üzemanyagtartály rendhagyó elhelyezésben rejlő lehetőségeket. Az alumíniumsíneket a padlósík alatt kialakított mélyedésben rögzítették a mérnökök, ezeken csúszik a két tartókonzol, amelyek végén T-alakú rögzítőkeret fogja közre a kerékpárok villáját. Menet közben a hátsó kerék a lehajtott második üléssoron pihen, míg a kiszerelt első kerék a sínek mellett kialakított tárolórekeszben kaphat helyet. Ráadásként egy-egy hevedert is biztosít a Honda, ezekkel a csomagtartóban található tartófülekhez is kiköthetők a drótszamarak.

A Civic Tourerre jellemző variálhatóság a kerékpártartó-rendszer beszerelésével sem csorbul, sőt ez egy újabb lehetőség, hogy megvillantsa tudását. Ha két kerékpár utazik hátul, az első sorban ülők csomagjai még bőven beférnek, ha csak egy, a hátsó ülés sor 60 százaléka alaphelyzetbe állítható, így - a bicikli mellett - három főt és poggyászaikat képes befogadni a modell.

Az „In-Car”, azaz járművön belül elhelyezett kerékpártartó remekül kombinálható a többi Eredeti Honda Kiegészítővel, beleértve a rakodóperem-védőt és az oldalhálókat is. Emellett a vásárlóknak érdemes beruháznia a tetősínekre szerelhető keresztrudakra is, ezekkel ugyanis tovább fokozható a Civic Tourer szállítókapacitása, s még inkább az aktív életvitelhez igazítható.

A különleges kerékpárszállító-rendszer a 99. Giro d’Italián mutatkozott be, melynek a Honda a hivatalos szponzora és kísérőautó-szolgáltatója. Az indulók összesen 3383 kilométert tekertek a versenyen, a célvonalon május 29-én, Torinóban gurulhattak át.

Az „In-Car” kerékpárszállító-rendszer forgalmazása 2016 októberében kezdődik a kiemelt Honda márkakereskedésekben. 

*2015 júniusában új üzemanyag-fogyasztási GUINNESS-rekordot állított be a Honda, a Civic Tourer 1.6 i-DTEC ugyanis 2,82 l/100 km-es átlaggal zárta a 13 498 kilométeres, 24 európai uniós tagállamot érintő, folyamatos túrát.