Ötcsillagos, azaz kiváló minősítést szerzett az Euro NCAP szigorított menetbiztonsági vizsgálatán az új Honda Jazz e:HEV. A modell vadonatúj, fejlett karosszériaszerkezetre épül, és alapáron jár hozzá a Honda Sensing™ csomag. Az ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló rendszer az egyik legbiztonságosabb európai kisautóvá teszi a japán újoncot.
A kizárólag hibrid hajtáslánccal megvásárolható, új Jazz a Honda első európai modelljeként kapja meg a középső első légzsákot szériatartozékként. A légzsák a vezetőülés háttámlájából bújik elő baleset esetén, és a sofőr, valamint a mellette ülő utas között fúvódik föl, megakadályozva, hogy a két fej összekoccanjon.
Ennek érdekében a légzsákot nagy gondossággal helyezték el a két ülés között, és három ponton is rögzítették, hogy a vezetőt körülölelve, ívesen nyíljon ki. A fejlesztőcsapat úgy formálta az új légzsákegységet, hogy elférjen az ugyancsak áttervezett vezetőülés oldaltámaszában.
Hogy teljes legyen a védelem, az új középső első légzsák két másik menetbiztonsági eszközzel összhangban működik oldalirányú ütközés esetén. Az egyik a biztonsági öv előfeszítője, ami megakadályozza, hogy a vezető és az első utas teste – ütközésnél – jelentősen elmozduljon oldalirányba; a másik pedig a szokásosnál magasabbra helyezett könyöktámasz, ami szintén az oldalirányú elmozdulást csökkenti. Bárhogy is, az új légzsák jelentősen csökkenti az ütközési és a másik oldalon helyet foglaló utas fejsérülésének kockázatát.
Az új Jazz 10 légzsákos rendszerében ott találjuk az i-side Airbag System névre keresztelt oldallégzsákrendszert is. Ez egy különleges, kettős struktúrájú légzsák a hátsó ülés támlájában bújik meg és a fölfúvódásával elejét veszi, hogy az utas teste az ajtóval vagy a C-oszloppal érintkezzen az oldalirányú ütközések alkalmával. Az i-side tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek a kompakt méretre, így az egyedülálló Magic Seats Ülésrendszerbe is integrálható. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Jazz-vásárlóknak nem kell lemondania a páratlanul sokoldalú, könnyedén variálható utastérről.
Nem mehetünk el szó nélkül az aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló, iparági elsőként aposztrofálható Honda SENSING csomag mellett sem, különösképp, hogy új, szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamera adja az alapját. Ennek beépítésével az útburkolat minőségének és a forgalom jellegének megfigyelésére is alkalmassá vált az elektronika. A Honda SENSING részeként egyebek mellett Adaptív Sebességrögzítő, Sávtartó Asszisztens és Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszer került az autóba.
Ráadásul az új Jazz a Honda által kidolgozott, kiváló passzív menetbiztonságot és ütközésvédelmet nyújtó Fejlett Kompatibilitású Karosszériaszerkezetre épül (Advanced Compatibility Engineering™ - ACE™). Az ACE™ kocsitest struktúrája elosztja, illetve elvezeti az utastér irányából az ütközések során keletkező energiát, jelentősen csökkentve a kabinra és a másik autóra jutó terhelést egy esetleges frontális karambol során.
– Az utasvédelem a legfontosabb szempont, mikor új autót tervezünk, ezért nagyon örülünk az ötcsillagos Euro NCAP-minősítésnek – árulta el Takeki Tanaka, a Honda Jazz fejlesztéséért felelős szakembergárda vezetője. – Mivel előtt tetőtől talpig átterveztük a típust, tovább tökéletesíthettük a karosszériaszerkezetet és beépíthettük a legújabb menetbiztonsági eszközöket, melyek az ütközések minden típusánál hatékonyan oltalmazzák a bent ülőket. Az alapfelszereltség részeként kínált fejlett menetbiztonsági és vezetést segítő eszközök révén a Jazz megmaradt a kategória egyik legbiztonságosabb modelljének, még annak dacára is, hogy hatalmas panoráma-szélvédővel gyártjuk. Ilyen autó nincs még egy! – fűzte hozzá.
Az Euro NCAP szigorított töréstesztje a balesetek során keletkező ütközési energia hatásait vizsgálja. A Jazz sikerrel védte meg saját utasait, sőt az ütközésben résztvevő másik jármű sérüléseit is képes mérsékelni. Ez azt jelenti, hogy a karosszériaszerkezet elvezeti, illetve elnyeli az ütközési energiát, tehát a lassulás szintje alacsonyabb és mérséklődnek az utascellára ható erők. Mindezt egy időben, az ütközés pillanatában „hajtja végre” a konstrukció és nem csak frontális ütközésnél hatékony, hanem oldalirányúnál is, tehát teljes körű a védelem. További fontos hír, hogy az Automatikus Vészfék működését is vizsgálja az Euro NCAP, miként a vezetőt figyelmeztető rendszereket behatóan tanulmányozzák.
A kizárólag hibrid változatban megvásárolható, 2020 nyarán bemutatott újonc nagyban hozzájárulhat, hogy a Honda beváltsa ígéretét, miszerint európai modelljei 2022-ban már mind képesek lesznek elektromos üzemmódban is haladni.